29 mai 2014

Naljad

Kirjanduskriitikud. Kodu. Hubane vaikus. Film "Re-animated" 1985. aasta väljalase. Midsomeri mõrvad. Järjekordne segaduseperiood. Inimesed - palju, vähe, ehmatavad. Headread. Lõpuks jõudsin esimesele üritusele. Krull kutsus Kunnust samuraiks. Tore. Kriitika on selline, et mitte kõik ei pea mõtlema, nagu tema, aga kõik võiks. Müük peaks ka midagi sellist olema. Mitte kõik ei pea lugema Marie Underit, aga võiks ju. Ma ei ole kusjuures selles üldse kindel. Morbiidne. Ajusid katki peksev. Vaikne. Hallutsinatiivne. Ebanormaalne. Keevat viha täis.

Täna mõtisklesin tuttavaga oma omaduse üle vaadata mõrvareid. Viimased kolm nädalat olen Midsomeris ja harjutan ennast mõttega, et ma ei ole veel nii halb inimene, et kedagi mõrvama kukuks. Aga võiks ju hakata. Vähemasti kirjalikult ma juba oskan seda. Hästi tore oli, kui ma herr Stevenile rääkisin Virginia Woolfist. Steven elab Nigeerias ja ta on ikka veel suure lootusega abielluda. Virginia seksuaalsus tekitas temas mitmeid mõtteid. Eelkõige küsimuse, et kas Virginiale meeldibki olla homo? Ega vist. Või mine tea.

Kas sulle meeldib olla hetero?

Tegelikult pole päris sageli inimestel seda olukorda, kus nad saaks vastata, et jah, ma olen hirmus õnnelik, et mulle meeldivad vastassoost inimesed. Natuke tobe küsimus ka. Tegelikult ei ole ju eriti valikut. Lihtsalt meeldivad. See enese oskamatus ennast siduda või lahti siduda on omaette ooper. Või ooperimaja, kuhu sattumine on jällegi võimalik ja võimatu kahekorraga. Igal juhul vahel mulle meeldib, et ma ei ole ei see ega teine ega kolmas.

Huvitav oli ka täna Märtenit näha sealsamas kriitikavärgil, Mustas laes, rääkis Kettamaailmast ja muust toredast. Imelik. Imelik. Ja mu punased sukad tulid meelde koos abieluvärgiga. Miskipärast tulid nad koos meelde. Ahjeesus. Liiga palju, liiga teravalt. Liiga. Liiga. Liiga. Liigategevalt.

Minu emotsionaalne obsessioon abieluga on väga imelik. Korraga istud seal ja tunned tagumise mõttelugemisoskusega, et seda on tõesti liiga palju: feisbukis ja siin. Tõenäoliselt selle obsessiooni tõttu võin ka inimesi maha tappa, kui isu tuleb. Sellepärast olengi segane. Segatud sisse ja välja. Ja ootevalmis ja -ärevil.

Kommentaare ei ole: