14 aprill 2014

Pingviinid

Kunagi kui ma enese teadmata armusin ühte Kalamaja poeeti, see oli tegelikult jube tunne, kas teate, eriti kui armastus jääb vastamata. Iga jumala päev ootad, et ta tuleks ja jääks. Ja siis kui see inimene tuleb, jõuab kohale teadmine, et ta ei saa jääda, ta ei saa isegi olla, sest teie ei ole kunagi olnud see. Aga mulle meenub, kuidas me kahekesti ühel varahommikul pärast joomingut ja rõõmu poeedi kodu poole läksime, kolm aastat tagasi ja nägime neid, kes olid see.

Mu sõber hoidis mu käest kinni, täpselt nagu nemadki, aga teistmoodi. Sest neil olid pikad väljaveninud käed kottide otsas ja nad ei saanud kogu aeg käest kinni hoida, aga nad hoidsid. Seda oli näha, et nad hoidsid teineteist ja teineteisest kinni. Ja siis lasi mu sõber käest lahti, et neid vaadata, paremini, mitte lähemalt, vaid paremini. Naise ja mehe käed olid pikaks veninud kottide tarimisest mööda pealinna ilusaid ja koledaid tänavaid, Naisel oli seljas seitsmekümnendate moe järgi prügikastist leitud kasukas, mis oli tiigrinahast, kellest enam isegi kahju ei saa olla. Pääs oli aga müts, mida tuli kotti maha pannes, paremaks kiskuda - punast värvi kootud. Mees oli üleni hall, fufaikas ja pikkade käte ja kühmuga. Naine oli natuke justkui vähem kühmus, või tuli see tema kõhnast kehaehitusest. Nõnda nad olid kahekesti.

"Pingviinid," ütles luuletaja. Ma ei mäleta enam, mida ta armastusest rääkis. Ma mäletan vaid seda, et kui pühapäeva lõuna ajal Koplisse sõita, siis seisavad supijärjekorras enamjaolt mehed. Mõni üksik naine nende seas. Miks see naine oli selle mehega? Ma ei tea. Aga tõepoolest väljaveninud kätega ja kühmudega seljas meenutasid nad pingviine.

Päev tagasi tulid nad minu poodi filme ostma. Ja seal nad siis seisid minu leti taga. Naine naeratas. Seda naeratust ei saanud suult pühkida mitte ühegi karmi pilguga. Neil mõlemal olid prügikastis asjade otsimisest mustaks läinud sõrmed, aga nii enesekindlad ja rahulikud silmad, et see ajas lausa segadusse.

"Kas need filmid.... Kas need on vene keeles ka?" küsis mees ja mina uurisin, et kas on. Naine vaatas meest endiselt uhkusega. Too teadis ju, milliseid filme valida, kuidas toime tulla ka seal, kuhu nad harva satuvad. Kummaline ja ilus paar oli. Pingviinid. Teistsugused pingviinid, kes annavad uue tähenduse pingviinide paraadile ja suhetele.

Kommentaare ei ole: