09 veebruar 2014

*

Alandlikkus või alandus või saladus või kõik kokku või lõik Olavi Ruitlase romaanist "Naine", mida ma muide pole siiani korralikult läbi tudeerinud. Seks või selle puudumine suhtest. Hästi tore lõik on, mida May Angerjärv kõigiga jagab. Ja õudne ka. Mis juhtub siis, kui nad valetavad meile, need reklaamigurud ja gigandid, mis juhtub siis, kui seks pole see, mille pärast tasub läbida kõikvõimalikke maid ja teid ja elusid ja aedu? Mis siis juhtub?

Mis annaks elule eesmärgi?

Meestele eesmärgi?

Nendele pärismeestele, kes oma laiale või vähemalt nende ajus laiale rinnale koputades leiaks, et eksistents väärib küünlaid ja armastust, kui on seksi.

Kaur küsis ükspäev minult, et miks see on tähtis, mida mu isa mu esinemistest arvab. Vastus oli kiuslikult tavapärane: ta on minu jaoks alati tähtis olnud ja tema arvamus on minu jaoks veelgi tähtsam. Ta on. Surgu maha, siis äkki enam ei ole. Ma olengi viieaastane laps.

Õõvastav, aga tõde. Hoolimata sellest, et ma ei suudaks iialgi oma elu niimoodi sääda, nagu tema on oma elu säädnud. Kuigi mitte kunagi ei või teada, mitu armastust tuleb läbi teha, et olla tõeliselt naine või tõeline mees. Nagu mõni mees väidab. Olla täiskasvanud. Olla päriselt olemas.

+++
passiivagressiivselt
papi, ma ikka ei saa
sinu vihast või armust aru
ja ma tunnen vahel
et me päriselt ei mõista
ei teineteist
ega teineteise aru
ja oma emast
ei ütle ma ikka lahti
ja lauljaks mai pidandki
saama
ausõna
sa lihtsalt ei mõista
neid inimesi
kes teenivad
ja vahel on tunne
et mõistad paremini kui mina
aga ainult kliendina
mitte minu isana
et kuidas sinu tütar
aga miks see mulle niimoodi

Kommentaare ei ole: