12 mai 2013

Kus on ema?


tavaliselt minu papa küsib endalt, et kus on minu ema
ja siis on ta üsna šokis
ja siis kipub ta ise ema mängima
imelik
emadepäeva
minu ema on tegelikult kogu aeg minuga
sealsamas selja taga
ümberpöörd ja ta näeb mind
mittevähe 
palju
kaasas

Eile rääkisin Topofonil Maarja Pärtnaga, väga äge tüdruk on, selline, kellega tahakski rääkida, mind huvitas Lauri, Maarja ütles rahulikult, et saab käe valgeks, siis ei muretse enam nii palju, et kas on head luuletused või mitte, siis lihtsalt kirjutab ja on õnnelik.

Turundus.

Eile tuli see ka kuidagi üle huulte.

Ma ei ole enam üldse kindel, et kas ma võin endale lubada seda, et ma mõtlen, kuidas toime tulla teadmisega, et ei eesti kirjandust ega luulet osta need teised inimesed. Muidugi ka sellega, et ma tegelikult ei tunne ennast kirjandusteadlasena või kriitikuna sugugi mitte hästi, pigem kuidagi veidralt. Ma ei ole seda. Ma ei ole mingi kuiv nurgas istuv ainult e-mailide, veinide ja teoreetikute seltsi nautiv asi või noh inimene. Ma ei ole nelja seina ja ainult kõrgete ideaalide või kunstide inimene, kuigi ma vajan neid seinu ja kunsti ka vahel nagu õhku. Ja loomulikult on need luuletajad-luuletajannad alati kuidagi teistmoodi inimesed, võib-olla isegi rohkem inimesed, kui tavalised inimesed, kes ei julge oma raamidest välja hüpata. Siiski.

Kas see on minu otsus?

Võib-olla.

Aga jah.

Emale.

Kommentaare ei ole: