12 märts 2013

Luuletustest tiine naine

haige päev
ilmselt istun ka homme mingis kohas arvuti taga või pliiatsiga vihikus ja kirjutan midagi või loen midagi ja siis ootab terve eesti rahvas, et ma lõpuks käituks nagu päriskirjandusteadlane

kirjutaks kirjanduskriitikat või lihtsalt kriitikat

isa loodab ikka veel, et ma lõpuks tema, vaese ehitusinseneri ja firmaomaniku eest seisaks
ja mu magistritööjuhendaja loodab, et ma seisaks kirjandusteaduse eest

(mitte vaeste müüjannade eest)

ikka veel ütlen teile, persse

*
ja kogu aeg on tunne, et kõik inimesed tänaval teavad, et ma elan kaheksaruuduses korteris ja kirjutan öösiti luuletusi isast, keda ma ilmselt liiga palju armastan, sest vastasel juhul ei soovitaks ta mul ju rikast meest võtta, või mis

ahjaa Jean-Luc Godardi käisin vaatamas ja Mari Tammar pidas vinget pidu ehk oma raamatu avamist Kapsastes, hea oli, kohutavalt hea, kutsun teid järgmine kord endaga kaasa, võtke kommid ja piiparid, et kui te ei kuule, kui teile helistatakse või kui suu on mahlast peaaaegu tühi ja suhkurt oleks

võtke nad kaasa

ma olen natuke väsinud ja natuke hull ja natuke armunud ja natuke loll

aga see pole probleem

*
ma ei plaani suga
lapsi saada
ega häbet vastu häbet
hõõruda
mul nimelt on
hirm
seksikus on lapsikus
ja lapsikus sõidab sisse
nagu väikeste
maagiliste mõtete
kokkupõrge
reaalsusega
ja reaalusega
kus pole tõlge
eesti keelest vene keelde
või vastupidi
vaid kõik on
joonistatud
või videostatud

*
sõber nõuab pühapäeva
pühaks päevaks
missest et klienditeenindaja
kaubanduskeskuse
kenas vitriinis
on temalgi õigus
pühale päevale

isa nõuab endale õigusi
onju tütar
kirjutab nii et
terve eesti on
tagajalgadel
ja vihane

kuratteab kelle peale
thatcher tuleb meelde
ja ega ta ei meeldi
meeletult palju
töörahvale
kes ei oska
palka palvetada
kes ei nõua

kes tegelikult
pole paremad
Aafrika neegritest

isa sa oled juba
valge mees
rahakoti ja mõistusega
nõua ise
omad sajadtuhanded tagasi
mina ei ole advokaat
mina olen luuletaja
vahel kipun valetama

*
tead mul on
vahel täitsa
sebra tunne
sa lased must üle
kõndida endal
nii nagu oleks see
jubetavaline

aga mina
arvan iga kord
et imeline

olgu nii

Kommentaare ei ole: