30 juuli 2012

haarata

ebakriimud
minu silme all
öösel ärkasin üles ja lebasin ja lebasin ja lebasin
ennast otsides kesk tuba ega teadnud ega teadnud
kust tulevad need kuumad kiired
minu sisse ja sinu sisse ja maailma sisse
päeval olin kogemata raadio lahti unustanud
naine käskis mediteerida

teerida teerida
astud muudku kuhugi suunas, äkki jõuad ka
sõbranna joodab koolat ja viina täis
ise ei jää kuidagi
minul valutab hommikul pea
mis kuradi naine ma olen
isegi juua ei oska

lähen kenasti klubisse
seljas on ülivana kleit
ja meel on avatud
see ilus poiss
jaa neid on nii palju viimasel ajal sigima hakand
justkui oleks õunapuu alla sattunud
aga tegelikult ilusate poiste puu
täis ebakriime ja ebarõõmu
ja lihtsalt rõõmu
ja lihtsalt veel midagi

isa viib ehitusplatsile oma töömehega intervjuud tegema, isa on minust pea neligend aastat vanem, tugeva kondiga, alati hästi riides, alati targa ja tugeva sõnaga, (võibolla vahel on tal neid sõnu nii palju suust välja tulemas, et see kõige tähtsam jääb tulemata, erinevalt kõigist minu kallimatest, kes enamasti ei ole kõvad jutustajad, või jäävad jutustamises mulle alati alla, ikkagi geneetika, tee kurat, mis tahad, ikkagi eeskuju, kuigi vahel tahaks minagi vait olla ja mitte rääkida tobedaid lugusid sellest, kuidas ma jumaldan ühe oma sõbra miimikat (sõbranna ütleb, et sis peaks poisi endale meheks ära võtma, milleks, vaevalt et ma kedagi päevade viisi viitsiks vaadata, ehk siis ainult pildistada, tema kulmukortsu, tema naeratust ja tema vaikust, aga jah...) ja artikkel jääbki sel kuul kirjutamata, sest ma pean  aeglaselt ja rahulikult vaatama, kuidas ja miks ma olukordi ei viitsi (vist on õige sõna!) interpreteerida natuke liiga otsekoheselt ehk, panna inimest julgemalt rääkima asjadest, mis hinge peal) või ei taha, aga taat tahab, et tema tüteri oleks ikka korralik ajakirjanikutar, muidu pole sobilik)

ja ehk polegi

kuidas sind maailmale haarata
töömees või mu kallis
nüüd juba kaugetest aegadest
kessa ei räägi
sest sa tead
kuidas sind maailmale haarata
ja öelda kõigile neile
kes räägivad aina
et vaikida võib meisterlikult
iga tõeline meister

Kommentaare ei ole: