28 mai 2012

Olge ilus ja ma annan teile andeks




Blaue Reiteri üks liige Gabriele Münter (1877-1962)


*
no kule muidugi võis  ta öelda, et see oli ilus mees, ilusaid mehi oli alati, terve tuba ja maailm täis - aga see oli eriti ilus, ta seisis seal, minu ees ja minu hästi nunnu töökaaslase ees, töökaaslase käest palus vabandust, et ta on purjus, mina sain pragada, et ta on pseudointellektuaal - aga minule ei lugenud, minu pärast olgu või purjus pseudointellektuaal - peaasi, et ilus.

tegelikult tahtis noorsand natuke odavamalt järjekordset hitleri saksamaad saada ja näitas mulle väikest plekikest (võib-olla pseudoplekikest) raamatukaanel ja ja mina (nii nagu ma seda alati natuke teen, liigliha, liignaer) ütlesin, et selle onuga käivadki kaasas mõned plekikesed. poiss ei saanud aru, noh ma sis ütlesin, et see on hitler, tema võttis minu vastust rünnakuna, minul oli naljakas.

aga üldiselt hakkan jälle kergesse kus-on-mees-faasi ronima - st kus ta sis on? see tähendab, et kõik ilusad mehed on väga nunnud. uut poissi terroriseerin hullumeelsete ja kurjade lugudega, näiteks sellest, et tema kolleegil on lemmikmõrvar ja ma sis kah küsisin, et kas kulla Jl on lemmikmõrvar. õhtul teavitasin teda oma surnud mammast ja uurisin ta reaktsiooni, uhh, ta on selline tüüp, et tema piire tahaks väga proovile panna ja vaadata, millal tal väga hirmus hakkab.

Pr Maria Lee andis luulekogu välja. Toreda. Ilusa. Loetava. Sisse kirjutatud: rääkida nagu sootu tabloid, kelle ainus väärtus kõiksuse silmis on täielik nihilism, uskmatus sõnasse, rääkida sõnu, mis nagu esimest korda võtaksid kokku kõik klišeede klišeed ja võimendaks neid kogu maailmaraamatukogu higist ja tolmust läppunud igavikuks.
(lk 25)


Mina mõtlesin, et selliselt võikski rääkima hakata. Et olge ilus, ja ma annan teile andeks teie patud, olge populaarne ja ma annan teile andeks teie liigsed naised ja liigliha. Olge ainult ja ma olen. 


Gabriele panin lihtsalt Gabrieleks.


Või olge näiteks Silver Meikar ja tunnistage patte, sis kui see teile kasulik on. Olge märter, lindprii, kangelane või veel mingi kihvtiga tegelane, kelle mittepatusus või patusus, tekitab kaksipidi tundeid. Lihtsalt olge. Mängige oma roll välja ja jääge oma vastutusest ilma, Olge Richard Branson, kes seksib koolidirektori tütrega, jääb vahele, kirjutab hirmsa enesetapukirja, palub selle kooli kõige uudishimulikumal poisil postkasti panna ja jääb ilma karistusest. Olge. 


Kui mängite piisavalt hästi oma rolli välja, ma armastan teid, sest ma olen eesti rahvas või rahvas üldse. Olge. 

Kommentaare ei ole: