05 märts 2012

kurikurvaks moslemnaiseks

kõike seda on liiga palju
jaa mind ka
eile ei old und
ja oli ka
selline kohutav uni oli
mul on tunne, et ma hakkan haigeks jääma
ära surema
kaduma

unes sõjakalmistul üleni mustas lehvivas peaaegu, et mosleminaiseriietuses, nutt kurgus, nutt kurgust väljas, lehvin ja lehvin ja lehvin, meeleolu on võrratult valus

mänd pani mind nutma, seisangi seal keset tuba ja nutan, sest ma tahaks teda kallistada, ernst ennot ma mõtlen ja öelda, et ta jääb alles, et pole ainult suitsud ja need muud, et tema on ka, et pole ainult tema lollakas kopsupõletik ja lapselik naine, vaid veel midagi ja ma tean, et see luuletus on kaa, natuke on ta eesti rahvast, natuke igaühe minevikust täis varje, täis kummalist targlust, ja ma nutan, praegu ka nutan, nutan nagu nutaks ma kõiki oma sugupõlvi taga, jaa, ja need pole ainult mehed sõjas, vaid need on ka mehed minu elus või õigemini nende puudumine, ma kummardun üle lahtiste haudade, nendes kõigis on pisike kirst, kehaga, mis on purustatud, jah, nad maetakse, printsess ütleb, et ma pean kohal olema, et ma pean nutma, et ma pean leinama ja ma nutan ja leinangi, keegi peab ju, sest mitte keegi selles riigis ei julge seda teha, kõik on ära, kuskil või kõik on surnud? mänd, mänd, mänd, ainult sina oskad veel mind nutta aidata tuhandete haudade keskel, hiigelsuur mälestusmärk ja mina

miks ma nutan? miks isegi see tuvinaine mind nutma ajab? mis toimub?

poognas:

silveratile

ärevus

inimesed lahkuvad
minust
sinust

äkki on suhtluses
mõnus vahe
mõnus paus

ootusärevus
et äkki jääb
äkki tuleb

ja siis

Te Moris Variale

laibalehka inimesele
eelistada


millest see tuleb
et me kipume lugusid
mitte inimesi
vaid lugusid inimestest

armastama

imelik
isegi seda kurjust
seda laibalehka armastame me

sest huvitav ju

(minul vähemalt)

ja ohkuiintrigeeriv

kollane

miniliisile

reaalsus

mängida nagu mängu
baironi ja muude tarkade
elu läbi

me armastame jumalaid
või luuletajaid, näitlejaid
oleme neid alati

miskipärast

olgu nad sis baironid,
märilinid, maikel džäksonid
või veel miskid,
ja sis me armastame amulette,
mida jumaladki kannavad,
nagu lizz teilorid ja
madonnad ja odri hephörnid

ja sis

tekibki selline
une reaalsus

laupäeva varjud

laupäev,
aknast välja vaatan
mees suitsuga
päike mehe peal

mees vaatab mind
kohmetusest
kõnnib eemale,
aga vari jääb

mees vaatab
kuidas suitsetada
varjatult

lumi on ikka veel
märtsimaas

mõnus on
täitsa märtsimõnus

hea meenutada
kui kurikurvaks
muudab

külm

et kelle peas
millisel maal


see oli vist see hull
kes surus oma õpetajale
lilleõie pihku
tal polnud kodu
ainult tõrelev ema
täitand juuksed
pesematus
aga see poiss
see väike homo
lõi oma õpetajale lille pihku
hiljem sõbrale noa sõrme
sest oli tollesse armunud

kuidas kuidas kuidas
kuidas kuidas kuidas

sa ütled, et kui jumalat
ei ole, sis ei ole seda ilu

see ilu ongi jumal
ongi see, mida osta ei saa

ja nii on

keset kõige mannetumat kõrbet
kõige ilusamad lilled

keset kõige täitunumat pead
kõige ilusamad lilled

Preili Mannile

Titanicust

lõpuks ikkagi

mõni teine teeb filmi
uppund laevast
ja vrakk ärkab ellu
investeering
on väärt

rohkem kui miljon

ja kõik saavad teada
et

ja keegi polegi
kunagi ja kõik on

õiged

TheDollile

Psühhopunane

psühhpunane tuul
käis küüditamas
verdtarretades
väiksed lapsed
loomavankrites
pekssd pühakojad laiali

allesjäänud
tarisid ikoone koju
et ainult pühadust

ei rüvetataks
ei kustaks
segi

kangelasele

no
kus sa niisama
inimestega

kui nad otsekui
ise tahaksidki

kordki olla
kangelased

ja sind AIDATA

Kommentaare ei ole: